EN RU UA

Organizacja i zarządzanie w administracji

Absolwent tej specjalności posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne z zakresu organizacji i zarządzania w administracji publicznej i niepublicznej. Potrafi praktycznie zarządzać kompetencjami personalnymi i społecznymi. Komunikuje się i prowadzi dialog z interesariuszami administracji z zachowaniem najwyższych standardów relacji międzyludzkich i etyki zawodowej. Właściwie korzysta z technik negocjacji i mediacji. Stosuje zasady protokołu i etyki zawodowej w działalności administracyjnej. Wykorzystuje aparat badawczy i narzędzia zmiany społecznej współczesnej socjologii organizacji w praktyce urzędniczej.

Przykładowe miejsca pracy

  • urzędy administracji rządowej i samorządowej
  • urzędy administracji skarbowej i celnej
  • działy administracyjne firm
  • działy kadrowe
  • własna firma
  • przedsiębiorstwa handlowe i produkcyjne

Wybrane przedmioty

  • metody organizacji i zarządzania
  • podstawy public relations
  • socjologia pracy i organizacji
  • nowoczesne formy administracji
  • wystąpienia publiczne i prezentacje
  • kierowanie zespołem i dysfunkcje organizacyjne
  • ochrona i przetwarzanie danych
  • zasady i metody podejmowania decyzji kierowniczych
  • zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
  • zarządzanie wizerunkiem
  • nadzór i kontrola w administracji publicznej

Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa
w Bydgoszczy

ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  rektorat@kpsw.edu.pl