Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Filologia germańska

Studiując Filologię germańską zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • umiejętności językowych pozwalających na skuteczną ustną i pisemną komunikację w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • struktur gramatycznych, słownictwa, idiomu i fonetyki języka niemieckiego 
  • znajomości historii, kultury i literatury niemieckiej
  • sprawnego posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu informacji
  • znajomości zagadnień komunikacji społecznej, public relations oraz sposobów zarządzania zasobami personalnymi i społecznymi
  • praktycznej znajomości drugiego, wybranego języka (do wyboru język angielski, rosyjski, hiszpański),
  • podstawowej wiedzy i umiejętności związanych z technikami i warsztatem tłumacza

Filologia germańska  moduł Translatoryka - biznes - nowe media
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • zaawansowanej znajomości języka germańskiego
  • naturalnego posługiwania się językiem germańskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • tłumaczenia pisemnego i ustnego tekstów z dziedzin biznesu, reklamy, kultury oraz tekstów literackich
  • lokalizacji oprogramowania, gier komputerowych i innych form rozrywki interaktywnej
  • pisania i tłumaczenia na potrzeby nowych mediów: portali społecznościowych, serwisów informacyjnych, cyfrowych środków masowego przekazu, itp.
  • metod analizy semiotycznej i humanistyki cyfrowej
  • podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji

Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:

  • instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
  • instytucje rządowe i samorządowe
  • międzynarodowe korporacje
  • przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
  • firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
  • międzynarodowe spółki joint-venture
  • instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
  • agencje reklamowe i promocyjne, firmy public relations
  • krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne, biura podróży
  • firmy transportowe
  • agencje tłumaczeniowe
  • wydawnictwa książkowe i prasowe
  • środki masowego przekazu, portale informacyjne i internetowe

Filologia germańska moduł Wybrany język orientalny
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • zaawansowanej znajomości języka angielskiego
  • naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • wybranego języka orientalnego  – nauka języka japońskiego lub chińskiego jako drugiego języka specjalności w podwójnym wymiarze godzin!
  • kultury i literatury orientalnego kraju drugiego języka specjalności
  • historii, geografii i gospodarki orientalnego kraju drugiego języka specjalności
  • tłumaczenia pisemnego z dziedzin biznesu, reklamy, kultury, oraz tekstów literackich
  • podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji

Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:

  • instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
  • instytucje rządowe i samorządowe
  • wielonarodowe korporacje
  • przedsiębiorstwa zajmujące się handlem światowym
  • firmy zorientowane na współpracę z krajami dalekiego wschodu
  • korporacje wywodzących się z kręgu kultur azjatyckich
  • instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
  • agencje reklamowe i promocyjne
  • firmy public relations
  • krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
  • biura podróży
  • firmy transportowe
  • biura tłumaczeń
  • przedsiębiorstwa handlowe i usługowe

Filologia germańska moduł Kultura - biznes - turystyka
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • zaawansowanej znajomości języka angielskiego
  • naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • kultury, historii i literatury krajów angielskiego obszaru językowego
  • organizacji rynku turystycznego i biur podróży
  • prawa turystycznego
  • teorii i praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym
  • podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji

Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:

  • instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
  • instytucje rządowe i samorządowe
  • wielonarodowe korporacje
  • przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
  • firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
  • międzynarodowe spółko joint-venture
  • instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
  • agencje reklamowe i promocyjne
  • firmy public relations
  • krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
  • biura podróży
  • firmy transportowe
  • biura tłumaczeń
  • przedsiębiorstwa handlowe i usługowe
     

 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  rektorat@akp.bydgoszcz.pl