dr Hanna Regina Rudomska
Wykształcenie
- Magister Pedagogiki specjalnej – specjalność resocjalizacja - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy – Wydział Pedagogiki Kierunek Pedagogika Specjalna /1991r./,
- Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu – Wydział Nauk Pedagogicznych /2011r./
Stopnie awansu zawodowego:
- Nauczyciel mianowany – 2000 / 2001r.
- Nauczyciel dyplomowany – 2004r.
- Profesor oświaty – 2015r.
Dokształcanie i doskonalenie zawodowe
- Studia Podyplomowe „Psychopedagogika kreatywności” - 1997r.
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu tyflopedagogiki - 2000r.
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki - 2001r.
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu surdopedagogiki – 2008r.
- Studia podyplomowe w zakresie wspomagania rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem i elementami integracji sensorycznej – 2015r.
Niektóre formy doskonalenia zawodowego
- „Warsztat z zakresu umiejętności wychowawczych” - 1992r.,
- „Warsztat edukacyjny dla pedagogów realizujących wychowanie prorodzinne w zakresie promocji zdrowia” - 1995r.,
- Warsztat „Szkolne gry uczniów” w oparciu o analizę transakcyjną – 1995r.
- „Technika w klasach specjalnych” - 1999r.,
- „Kurs języka migowego”- 2000r.
- „Jak kształtować postawy wychowanków” - 2000r.,
- „Warsztat w zakresie podstaw terapii behawioralnej w pracy z dzieckiem głuchoniewidomym” - 2003r.,
- szkolenie „Terapia manualna dzieci z wieloraką niepełnosprawnością” - 2005r.
- warsztaty szkoleniowe dot. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w wieku od 0 do 6 roku życia oraz posługiwania się Programem INSIDE – 2006r.
- „Era ewaluacji” - 2012r.
- Kurs stymulacji bazalnej: I st (IV 2013), II st (VII 2013)
- Podstawy terapii behawioralnej (ABA) – metodyka nauczania i wychowania na wszystkich etapach edukacyjnych – 2015r.
- EEG biofeedback I (X 2015), II st (XI 2015).
- PECS – 2015r.
Publikacje
Autor:
- „Niektóre przyczyny sieroctwa społecznego” W: Sołtysiak T. (red.), Sieroctwo społeczne – przyczyny, objawy, skutki i sposoby jego zapobiegania w aktualnej rzeczywistości społecznej kraju, Wyd. WSH –E, Włocławek 1998, s. 39 – 52.
- „Bezdomność kobiet – niektóre uwarunkowania zjawiska” W: Sołtysiak T. (red.), Poczucie nieegalitarności, ubóstwo, bezdomność a zjawiska patologii społecznej w aktualnej rzeczywistości kraju, Wyd. WSH –E, Włocławek 1999, s. 221 – 230.
- „Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą” W: Sołtysiak T., Karwowska M., Polska młodzież – zagrożenia, zaburzenia w aktualnej rzeczywistości społecznej, Wyd. WSP, Bydgoszcz 2000, s. 195 – 206.
- „Picie i nadużywanie alkoholu przez młodzież z dysfunkcją wzroku” W: Edukacja Zdrowotna. Półrocznik Naukowy Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej w Łodzi, vol.6 Nr 1 2009, s. 119 – 129.
- „Analiza jakościowa zachowań prawidłowych i nieprawidłowych uczniów głuchoniewidomych na tle edukacji rodzinnej i instytucjonalnej – rozwiązania metodologiczne” W: Przegląd Badań Edukacyjnych, Wydawnictwa Naukowe UMK, Vol 1, No 18 (2014), s. 171 – 194.
- „Edukacja rodzinna i edukacja instytucjonalna a funkcjonowanie społeczne dzieci głuchoniewidomych (w narracjach rodziców i wychowawców)” W: Jachimczak B., Pawelczak K., Wojciechowska A. (red.), Miejsce innego we współczesnych naukach o wychowaniu. Inny w przestrzeni społecznej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014, s. 53 – 67.
Zainteresowania:
- Funkcjonowanie osób z zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnościami szczególnie sprzężonymi,
- Wspomaganie rozwoju dziecka,
- Problemy współczesnej młodzieży