Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Filologia angielska

 

 Studiując Filologię angielską zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • językoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii krajów angielskiego obszaru językowego
  • umiejętności językowych pozwalających na skuteczną ustną i pisemną komunikację w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • struktur gramatycznych, słownictwa, idiomu i fonetyki języka angielskiego
  • myślenia krytycznego, teorii i technik analizy i interpretacji tekstów kultury i literatury
  • podstawowej wiedzy związanej z technikami i warsztatem tłumaczeń ustnych i pisemnych
  • sprawnego posługiwania się narzędziami multimedialnymi
  • znajomości zagadnień dotyczących komunikacji społecznej, public relations oraz zarządzania zasobami personalnymi i społecznymi
  • praktycznej znajomości drugiego, wybranego języka (do wyboru język rosyjski, hiszpański, niemiecki)

Filologia angielska moduł Translatoryka - biznes - nowe media
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • zaawansowanej znajomości języka angielskiego
  • naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • tłumaczenia pisemnego i ustnego tekstów z dziedzin biznesu, reklamy, kultury oraz tekstów literackich
  • lokalizacji oprogramowania, gier komputerowych i innych form rozrywki interaktywnej
  • pisania i tłumaczenia na potrzeby nowych mediów: portali społecznościowych, serwisów informacyjnych, cyfrowych środków masowego przekazu, itp.
  • metod analizy semiotycznej i humanistyki cyfrowej
  • podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji

Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:

  • instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
  • instytucje rządowe i samorządowe
  • międzynarodowe korporacje
  • przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
  • firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
  • międzynarodowe spółki joint-venture
  • instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
  • agencje reklamowe i promocyjne, firmy public relations
  • krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne, biura podróży
  • firmy transportowe
  • agencje tłumaczeniowe
  • wydawnictwa książkowe i prasowe
  • środki masowego przekazu, portale informacyjne i internetowe

Filologia angielska moduł Studia orientalne
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • zaawansowanej znajomości języka angielskiego
  • naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • wybranego języka orientalnego  – nauka języka japońskiego lub chińskiego jako drugiego języka specjalności w podwójnym wymiarze godzin!
  • kultury i literatury orientalnego kraju drugiego języka specjalności
  • historii, geografii i gospodarki orientalnego kraju drugiego języka specjalności
  • tłumaczenia pisemnego z dziedzin biznesu, reklamy, kultury, oraz tekstów literackich
  • podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji

Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:

  • instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
  • instytucje rządowe i samorządowe
  • wielonarodowe korporacje
  • przedsiębiorstwa zajmujące się handlem światowym
  • firmy zorientowane na współpracę z krajami dalekiego wschodu
  • korporacje wywodzących się z kręgu kultur azjatyckich
  • instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
  • agencje reklamowe i promocyjne
  • firmy public relations
  • krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
  • biura podróży
  • firmy transportowe
  • biura tłumaczeń
  • przedsiębiorstwa handlowe i usługowe

Filologia angielska moduł Kultura - biznes - turystyka
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:

  • zaawansowanej znajomości języka angielskiego
  • naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
  • kultury, historii i literatury krajów angielskiego obszaru językowego
  • organizacji rynku turystycznego i biur podróży
  • prawa turystycznego
  • teorii i praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym
  • podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji

Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:

  • instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
  • instytucje rządowe i samorządowe
  • wielonarodowe korporacje
  • przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
  • firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
  • międzynarodowe spółko joint-venture
  • instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
  • agencje reklamowe i promocyjne
  • firmy public relations
  • krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
  • biura podróży
  • firmy transportowe
  • biura tłumaczeń
  • przedsiębiorstwa handlowe i usługowe
     

 

Zasady Rekrutacji

Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy

ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  rektorat@kpsw.edu.pl