Filologia germańska
Studiując Filologię germańską zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- umiejętności językowych pozwalających na skuteczną ustną i pisemną komunikację w sytuacjach społecznych i zawodowych
- struktur gramatycznych, słownictwa, idiomu i fonetyki języka niemieckiego
- znajomości historii, kultury i literatury niemieckiej
- sprawnego posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu informacji
- znajomości zagadnień komunikacji społecznej, public relations oraz sposobów zarządzania zasobami personalnymi i społecznymi
- praktycznej znajomości drugiego, wybranego języka (do wyboru język angielski, rosyjski, hiszpański),
- podstawowej wiedzy i umiejętności związanych z technikami i warsztatem tłumacza
Filologia germańska Kultura - biznes - turystyka
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka niemieckiego
- naturalnego posługiwania się językiem niemieckim w sytuacjach społecznych i zawodowych
- kultury, historii i literatury Niemiec
- organizacji rynku turystycznego i biur podróży
- prawa turystycznego
- teorii i praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- wielonarodowe korporacje
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
- firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
- międzynarodowe spółko joint-venture
- instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
- agencje reklamowe i promocyjne
- firmy public relations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
- biura podróży
- firmy transportowe
- biura tłumaczeń
- przedsiębiorstwa handlowe i usługowe