Dysleksja - diagnoza i terapia w różnych okresach życia
Adresatami studiów są:
nauczyciele,logopedzi, neurologopedzi, pedagodzy i psycholodzy pełniący swoje obowiązki w placówkach edukacyjnych (przedszkola, szkoły masowe, ośrodki specjalistyczne)
Celem studiów jest:
przekazanie wiedzy i umiejętności związanych z diagnozą i terapią dysfunkcji w zakresie dysleksji.
Przygotowanie merytoryczne i metodyczne do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych w systemie edukacji Państwa i na wolnym rynku społeczno-gospodarczym.
Założenia programowe studiów:
1. Psychologiczne podstawy dysleksji rozwojowej
2. Teoretyczne podstawy trudności czytania i pisania
3. Medyczne podstawy dysleksji rozwojowej
4. Metody diagnozy dysleksji rozwojowej
5. Lateralizacja i jej wpływ na naukę pisania i czytania
6. Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej dzieci i młodzieży z dysleksją
7. Narzędzia i metody pracy nauczyciela-terapeuty z dzieckiem dyslektycznym
8. Metody stosowane w terapii:
- symultaniczno-sekwencyjna
- analityczno-syntetyczna
9. Ćwiczenia usprawniające:
- motorykę małą i dużą
- percepcję słuchową
- percepcję wzrokową
- koordynacje wzrokowo-ruchową
- myślenie, uwagę i pamięć
10. Analiza opinii ucznia z dysleksja i opracowanie programu wsparcia
11. Opieka prawna ucznia dyslektycznego (nauczanie, ocenianie)
12. Seminarium dyplomowe
13. Praktyka
Metoda |
Semestry |
Czesne + opłata rekrutacyjna |
Hybrydowa |
3 |
3 400,00 + 150,00 |