Pedagogika twórczości z metodologia pracy z uczniem zdolnym w przedszkolu i szkole
Pedagogika twórczości z metodologia pracy z uczniem zdolnym w przedszkolu i szkole
Adresatami studiów są:
absolwenci szkół wyższych uprawnieni do pracy w przedszkolu i klasach I – III. Ponadto nauczyciele pracujący w przedszkolach i szkołach podstawowych na etacie nauczyciela lub nauczyciela wspomagającego. Nauczyciele chcący podnieść swoje kompetencje zawodowe. Dyrektorzy przedszkoli publicznych i niepublicznych mający kwalifikacje zawodowe dla edukacji przedszkolnej chcący uczestniczyć w procesie podnoszenia jakości pracy organizacyjnej i twórczej w swojej placówce
Celem studiów jest:
wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne dotyczące współczesnych tendencji i koncepcji edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, które mogą być skutecznie wykorzystywane w pracy edukacyjnej i wychowawczej. Ponadto rozbudzenie wśród słuchaczy potrzeby aktywności twórczej oraz przekonanie do jej znaczenia w procesie rozwoju i kształcenia dziecka. Studia kładą szczególny nacisk na praktyczne zastosowanie pedagogiki twórczości w codziennej pracy z dzieckiem w przedszkolu, szkole, środowisku rówieśniczym i rodzinnym.
Założenia programowe studiów:
1. Edukacja dla twórczości-wybrane koncepcje
2. Twórczość, aktywność i postawa twórcza dziecka
3. Czynniki sprzyjające rozwojowi twórczej postawy dziecka
4. Psychopedagogika twórczości
5.Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
6. Kreatywny nauczyciel-kreatywny uczeń, trening interpersonalny
7. Diagnozowanie zdolności i postaw twórczych w przedszkolu i klasach I-III
8. Trening twórczego myślenia - w poszukiwaniu inspiracji
9. Zasady i metody dydaktyki twórczości
10. Metodyka zajęć twórczych w przedszkolu
11. Metodyka zajęć twórczych w edukacji wczesnoszkolnej
12. Obszary edukacyjne sprzyjające ekspresji twórczej dziecka : - językowy, - kultury i sztuki, - logiczno-matematyczny
13. Projektowanie innowacyjnych zajęć praktycznych
14. Środowisko rówieśnicze i rodzinne jako miejsce twórczej aktywności i rozwoju dziecka
15. Seminarium dyplomowe
Metoda
|
Semestry
|
Czesne + opłata rekrutacyjna
|
Hybrydowa
|
3
|
3 400,00 + 200,00
|