Filologia hiszpańska
Studiując Filologię hiszpańską zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
• umiejętności językowych pozwalających na skuteczną ustną i pisemną komunikację w sytuacjach społecznych i zawodowych
• struktur gramatycznych, słownictwa, idiomu i fonetyki języka hiszpańskiego
• znajomości historii, kultury i literatury hiszpańskiej
• znajomości realiów krajów hiszpańskiego obszaru językowego
• sprawnego posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu informacji
• znajomości zagadnień komunikacji społecznej, public relations oraz sposobów zarządzania zasobami personalnymi i społecznymi
• praktycznej znajomości drugiego, wybranego języka (do wyboru język angielski, rosyjski, niemiecki),
• wiedzy i umiejętności związanych z technikami i warsztatem tłumacza
Filologia hiszpańska moduł moduł Translatoryka - biznes - nowe media
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka hiszpańskiego
- naturalnego posługiwania się językiem hiszpańskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
- tłumaczenia pisemnego i ustnego tekstów z dziedzin biznesu, reklamy, kultury oraz tekstów literackich
- lokalizacji oprogramowania, gier komputerowych i innych form rozrywki interaktywnej
- pisania i tłumaczenia na potrzeby nowych mediów: portali społecznościowych, serwisów informacyjnych, cyfrowych środków masowego przekazu, itp.
- metod analizy semiotycznej i humanistyki cyfrowej
- podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- międzynarodowe korporacje
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
- firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
- międzynarodowe spółki joint-venture
- instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
- agencje reklamowe i promocyjne, firmy public relations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne, biura podróży
- firmy transportowe
- agencje tłumaczeniowe
- wydawnictwa książkowe i prasowe
- środki masowego przekazu, portale informacyjne i internetowe
Filologia hiszpańska moduł Studia orientalne
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka angielskiego
- naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
- wybranego języka orientalnego – nauka języka japońskiego lub chińskiego jako drugiego języka specjalności w podwójnym wymiarze godzin!
- kultury i literatury orientalnego kraju drugiego języka specjalności
- historii, geografii i gospodarki orientalnego kraju drugiego języka specjalności
- tłumaczenia pisemnego z dziedzin biznesu, reklamy, kultury, oraz tekstów literackich
- podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- wielonarodowe korporacje
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlem światowym
- firmy zorientowane na współpracę z krajami dalekiego wschodu
- korporacje wywodzących się z kręgu kultur azjatyckich
- instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
- agencje reklamowe i promocyjne
- firmy public relations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
- biura podróży
- firmy transportowe
- biura tłumaczeń
- przedsiębiorstwa handlowe i usługowe
Filologia hiszpańska moduł Kultura - biznes - turystyka
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka angielskiego
- naturalnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach społecznych i zawodowych
- kultury, historii i literatury krajów angielskiego obszaru językowego
- organizacji rynku turystycznego i biur podróży
- prawa turystycznego
- teorii i praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym
- podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- wielonarodowe korporacje
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
- firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
- międzynarodowe spółko joint-venture
- instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
- agencje reklamowe i promocyjne
- firmy public relations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
- biura podróży
- firmy transportowe
- biura tłumaczeń
- przedsiębiorstwa handlowe i usługowe